Mám dva motory. Jeden v motorce a druhý v lidech, kteří všechno prožívají se mnou, popisuje závodní jezdec Michek
Hostem Davida Novotného ve sportovní talkshow Na place je motokrosový závodník a úspěšný pokořitel Rallye Dakar Martin Michek. Co znamená jeho splněná pyramida snů? Jakou rychlostí se řítí skrz poušť? A jaká pro něj byla nejhorší etapa na Dakaru? Poslechněte si celý rozhovor!
Co pro tebe znamená Rallye Dakar?
Pro mě je to pyramida splněných snů. Chtěl jsem jezdit motokros, pak vyhrát republikový závod. Pak jsem chtěl do Evropy, chtěl jsem všude vyhrát. To se mi podařilo. Chtěl jsem i do světa, tam jsem vyhrál závod. A teď mi bliká Dakar – je to nejnáročnější závod světa. Sen je Dakar vyhrát. Být na pódium. Vždy bych chtěl předjet sám sebe.
Čtěte také
Jak finančně náročný je nejdelší závod světa?
Motorka stojí milion korun. Potřebuješ k tomu vybavené auto, které tě tam dopraví. To je milion a půl. Ještě jsme nezačali a už jsme na 2,5 milionech. Samotné startovné je pro jezdce, ale i každé auto, co tam máš k dispozici. Jenom samotný Dakar vyjde na čtyři až 4,5 milionu korun, nepočítaje celoroční přípravu.
Jak se k tvým adrenalinovým hrátkám staví rodina?
Mám strašně chápavou manželku, bez toho to nejde. Věci mi navazují, potřebuji člověka, který za mnou stojí. Na druhou stranu vím, že se ji to velmi často nelíbí a s Dakarem úplně nesouhlasí.
Dvouletý syn Mišák se snaží na odrážedle jezdit dolů z kopce, miluje drncání. Asi to podědil. Podpořím ho, když bude mít rád motoristický sport. Ale já třeba mám strašně rád biatlon. Často si doma pustím přenos a on se nechce koukat. Stejně za mnou přijede s motorkou.
Jaké jsou rozdíly mezi továrním a privátním jezdcem? Jaká výzva motokrosového draka čeká v následující sezoně? Poslechněte si celý rozhovor!
Související
-
Motosport je adrenalin, nebezpečí si přestáváš uvědomovat. Josef Král v talkshow Davida Novotného
„V sedmi letech jsem si zkusil motokáry. Tak mě to chytlo, že mě z ní nemohli vytáhnout a od té doby jsem do motosportu zblázněný,“ vzpomíná závodník Josef Král.
-
Pilot Martin Macík o Rallye Dakar: Mohli jsme být i lepší než čtvrtí
„Cíl je TOP 3, ale spíše bych se bavil o TOP 5. Když jedu, tak vím, že jsme schopni být v TOP 10 relativně v pohodě,“ popisuje cíl pro letošní Rallye Dakar Martin Macík.
-
Létání je pro mě závislost. Mám obrovské štěstí, že se tím můžu živit, popisuje akrobatický pilot
„Odmalička jsem chtěl být stíhací pilot, což se mi splnilo. V armádě jsem byl 17 let a vždycky jsem říkal, že mám nejlepší práci na světě,“ popisuje Martin Šonka.