Rallye Dakar patří mezi fyzicky nejnáročnější závody na světě. Na vlastní kůži to zkusili i dva Češi
Účastníci Rallye Dakar se před závěrečnou čtvrtinou tohoto podniku potýkají s nejrůznějšími bolístkami. „Ráno jsem myslel, že nevstanu. Jak se to rozleželo, tak jsou ta ramena taková divná,“ říká po deváté etapě motocyklista Martin Michek. V první polovině Dakaru se při přejezdu srazil s autem a hodně se potloukl. Závodí ale dál.
„Snažím se to rozdýchávat. Teď jsem si to ale v etapě užil a ani mě to nějak moc neeliminovalo. Trochu mě chytly záda, ale to se rozhýbe. Věřím tomu,“ popisuje závodník.
Čtěte také
Bolestivá památka na srážku s autem má ale podle Michka i jednu výhodu. Během etap na motorce sice stojí, nebolí ho nohy. „Cítím se poměrně dobře. Zapomínám, že mě bolí svaly, když mě bolí něco jiného. Nohy fungují a žádný problém není.“
Pilot závodního kamionu Martin Macík už ale bolest po etapách cítí. A není se čemu divit. Nárazy v kabině jsou totiž značné. „Hlavy jdou dopředu a bolí vás z toho celá záda. V úterý jsem ležel na stole u fyzioterapeuta. Zablokoval se mi tam nerv, ale dnes už je to bez problému,“ popisuje po 9. etapě závodu.
Nenechte si ujít to nejdůležitější z Rallye Dakar, i když budete tou dobou zrovna v práci nebo na cestách, a poslouchejte sport na Radiožurnálu Sport. Naladíte nás na digitálních rádiích DAB+, na internetu nebo v televizní síti DVB-T2. A poslouchat Radiožurnál Sport můžete jednoduše také ze svého mobilního telefonu nebo tabletu v aplikaci mujRozhlas. Tam najdete také kompletní audioarchiv našeho vysílání.
Související
-
Závodění je v mé DNA. Kromě zlomených žeber se mi nikdy nic vážného nestalo, popisuje závodník Enge
„Čím rychleji člověk jede, tím větší adrenalin zažívá. Zatáčky se snažím projet co nejrychleji, abych z toho měl dobrý pocit,“ říká jediný český pilot Formule 1.
-
Motosport je adrenalin, nebezpečí si přestáváš uvědomovat. Josef Král v talkshow Davida Novotného
„V sedmi letech jsem si zkusil motokáry. Tak mě to chytlo, že mě z ní nemohli vytáhnout a od té doby jsem do motosportu zblázněný,“ vzpomíná závodník Josef Král.
-
Létání je pro mě závislost. Mám obrovské štěstí, že se tím můžu živit, popisuje akrobatický pilot
„Odmalička jsem chtěl být stíhací pilot, což se mi splnilo. V armádě jsem byl 17 let a vždycky jsem říkal, že mám nejlepší práci na světě,“ popisuje Martin Šonka.