Nový Radioprojekt přinesl výrazné navýšení týdenního dosahu vysílání Českého rozhlasu, stanice ČRo Radiožurnál zůstává i nadále jedničkou na trhu
Po téměř 20 letech došlo k významné změně metodiky výzkumu poslechovosti rádií Radioprojekt. Od 2. pololetí 2024 jsou výsledky získávány na základě tzv. hybridních dat, která propojují zaběhnutou metodu telefonického deklarativního dotazování s elektronickým pasivním měřením (adMeter). Nově zveřejněné výsledky Radioprojektu za 3. a 4. kvartál 2024 potvrzují silnou pozici Českého rozhlasu na trhu s více než čtvrtinovým podílem (27 %) a týdenním dosahem 3 468 tisíc posluchačů.
„Nový Radioprojekt považujeme za výrazný krok směrem k elektronickému měření poslechovosti, které bude s ohledem na naši multiplatformní distribuci rozhlasového obsahu a digitální dobu nezbytností. Pro Český rozhlas je zpráva o výrazně vyšším týdenním dosahu našeho vysílání jenom dalším potvrzením nezastupitelné role veřejnoprávního rozhlasu na mediálním trhu,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
ČRo Radiožurnál zůstal nejposlouchanější stanicí v ČR s 800 tisíci denních posluchačů, přičemž její týdenní dosah se navýšil na 1 milion 877 tisíc posluchačů. Výrazně lepší výsledky přinesl nový RP i publicistické stanici mluveného slova ČRo Plus se 154 tisíci posluchačů denně a 400 tisíci týdně. Vyšší poslechovost v nových datech registrujeme i u Radiožurnálu Sport s 55 tisíci denních a 227 tisíci týdenních posluchačů.
Dařilo se i programové stanici ČRo Dvojka, která má nově 328/896 tisíc posluchačů denně/týdně.
Týdenní dosah vysílání regionálních stanic ČRo překročil nově jeden milion (1 114 tis.), denní poslech je nyní 401 tisíc osob.