Řidiči si v Hradci Králové stěžují na značení rychlosti při výjezdu z města. Roste počet pokut
Od začátku května hlídá chování řidičů v Hradci Králové Inteligentní dopravní systém. Nainstalované radary odhalí v průměru každý den více než 260 přestupků. Nejčastěji řidiči překračují nejvyšší povolenou rychlost. U výjezdu z Hradce Králové ke kruhovému objezdu u ČKD a k dálnici D11 ale považují různé rychlostní limity za nepřehledné. Podle městské policie jsou dopravní značky rozmístěné v dostatečném počtu a správně.
Čtěte také
16 tisíc přestupků a za část z nich už 4 tisíce rozdaných pokut za celkem 2 miliony korun. To je výsledek dvou měsíců provozu Inteligentního dopravního systému v Hradci Králové. Naprostá většina přestupků je na ulicích Koutníkova a Antonína Dvořáka.
Tady se na výjezdu z centra města ke kruhovému objezdu u ČKD střídá dvojí maximální povolená rychlost. Buď 50 nebo 60 kilometrů za hodinu.
„Drtivá většina přestupků je právě z těchto dvou úsekových měření. Na druhou stranu jsou to přestupky právě do oné šedesátikilometrové hranice. Takže řidiči často jedou na padesátce do deseti kilometrů v hodině,“ popisuje nejčastější přestupek vedoucí Dopravní skupiny Městské police Hradec Králové Pavel Süke.
Čtěte také
Maximální rychlost 60 kilometrů v hodině tu povolují dopravní značky. Jenže úsek s padesátikilometrovou rychlostí dopravní značnou označen není. „Zákon říká, že je-li stanovena maximální povolená rychlost dopravní značnou, tak nejbližší křižovatka toto stanovení ukončuje a platí zde obecná zásada, to znamená, jede se padesátikilometrovou rychlostí,“ připomíná pravidla strážník Pavel Süke.
Přestože je taková regulace rychlosti formálně v pořádku, řidiči si na tento systém stěžují. Připadá jim zbytečně nepřehledný.
Čtěte také
Podle Pavla Sükeho se ale zatím měnit nebude. „Máme od řidičů ohlasy, že si to neuvědomují, také na různých sociálních sítích jsou kolem toho debaty. Zdůraznění padesátikilometrové rychlosti je určitě pro řidiče zlepšením situace, byť byl návrh, že by se tam mohla dát rychlost 60 kilometrů za hodinu, jak je celé další části okruhu. Jsou zde ale výhrady, že je tady několik křižovatek, přechody pro chodce, základní školy. A také proto je tam umístěn onen radar.“
Řidiči si tak musí dál pečlivě hlídat, kterým úsekem právě projíždějí. Zda projeli křižovatku a jaký rychlostní limit na konkrétním místě platí.
Související
-
Hradec Králové začal budovat inteligentní dopravní systém, signalizace se změní na 38 křižovatkách
V Hradci Králové se staví inteligentní dopravní systém. Tem má podle magistrátu zajistit větší bezpečnost a přehlednost na silnicích i plynulejší dopravu po městě.
-
Úseková měření a 6 radarů měřících okamžitou rychlost. V Hradci Králové dáte už brzy nohu z plynu
V Hradci Králové se objevují kamery a radary měřící povolenou rychlost. Krajské město se zařadí mezi místa, kde bude dodržování dopravních předpisů kontrolováno soustavně.
-
Plynulost silniční dopravy v Hradci Králové by měl zajistit...
Hradec Králové plánuje v příštích letech kompletní obnovu semaforů na území města. Jejich výměna bude součástí projektu Inteligentního dopravního systému, na kterém...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V zájmu části slovenské vlády je držet obecenstvo po atentátu trochu v napětí, myslí si sociolog Želinský
-
Začíná bouřkový víkend, varují meteorologové. Platí výstraha pro jihovýchod země, v neděli pro celé území
-
Sledoval jsem každý zápas, přiznává Nečas po příletu na šampionát. Trenér už ví, kam útočníka zařadí
-
Sudetští Němci zazpívali českou hymnu a zkritzovali vlakové spojení s Bavorskem. ‚Ostuda,‘ zaznělo