Řidiči si v Hradci Králové stěžují na značení rychlosti při výjezdu z města. Roste počet pokut

29. červen 2023 08:10

Od začátku května hlídá chování řidičů v Hradci Králové Inteligentní dopravní systém. Nainstalované radary odhalí v průměru každý den více než 260 přestupků. Nejčastěji řidiči překračují nejvyšší povolenou rychlost. U výjezdu z Hradce Králové ke kruhovému objezdu u ČKD a k dálnici D11 ale považují různé rychlostní limity za nepřehledné. Podle městské policie jsou dopravní značky rozmístěné v dostatečném počtu a správně.

Čtěte také

16 tisíc přestupků a za část z nich už 4 tisíce rozdaných pokut za celkem 2 miliony korun. To je výsledek dvou měsíců provozu Inteligentního dopravního systému v Hradci Králové. Naprostá většina přestupků je na ulicích Koutníkova a Antonína Dvořáka.

Tady se na výjezdu z centra města ke kruhovému objezdu u ČKD střídá dvojí maximální povolená rychlost. Buď 50 nebo 60 kilometrů za hodinu.

„Drtivá většina přestupků je právě z těchto dvou úsekových měření. Na druhou stranu jsou to přestupky právě do oné šedesátikilometrové hranice. Takže řidiči často jedou na padesátce do deseti kilometrů v hodině,“ popisuje nejčastější přestupek vedoucí Dopravní skupiny Městské police Hradec Králové Pavel Süke.

Čtěte také

Maximální rychlost 60 kilometrů v hodině tu povolují dopravní značky. Jenže úsek s padesátikilometrovou rychlostí dopravní značnou označen není. „Zákon říká, že je-li stanovena maximální povolená rychlost dopravní značnou, tak nejbližší křižovatka toto stanovení ukončuje a platí zde obecná zásada, to znamená, jede se padesátikilometrovou rychlostí, připomíná pravidla strážník Pavel Süke.

Přestože je taková regulace rychlosti formálně v pořádku, řidiči si na tento systém stěžují. Připadá jim zbytečně nepřehledný.

Čtěte také

Podle Pavla Sükeho se ale zatím měnit nebude. „Máme od řidičů ohlasy, že si to neuvědomují, také na různých sociálních sítích jsou kolem toho debaty. Zdůraznění padesátikilometrové rychlosti je určitě pro řidiče zlepšením situace, byť byl návrh, že by se tam mohla dát rychlost 60 kilometrů za hodinu, jak je celé další části okruhu. Jsou zde ale výhrady, že je tady několik křižovatek, přechody pro chodce, základní školy. A také proto je tam umístěn onen radar.

Řidiči si tak musí dál pečlivě hlídat, kterým úsekem právě projíždějí. Zda projeli křižovatku a jaký rychlostní limit na konkrétním místě platí.

Spustit audio

Související