Jak se pilotují boby? Čas na podrbání rozhodně není, popisuje Dominik Dvořák
„Jsme takový český kokosy na sněhu,“ popisuje s nadsázkou pilot českých posádek ve dvojbobu a čtyřbobu Dominik Dvořák. Rád se dívá na hokej a na bruslích jezdí od malička. Co ho ale přivedlo do ledového koryta?
Bob se pilotuje taháním za táhla, mechanismus je jednoduchý, ale koordinace v rychlosti třeba až 150 kilometrů v hodině je náročná. Jak pilot pozná, že má v malém korytu zatočit? „Musí znát nazpaměť dráhu, aby věděl, jak zareagovat,“ říká Dominik Dvořák, a s úsměvem dodává, že čas na podrbání rozhodně není.
Před každou jízdou nebo tréninkem si dráhu prochází, podobně jako piloti formule nebo motorek, aby si všechny zatáčky zapamatoval – čím méně na dráze řídí, tím bob jede rychleji. Nesmí se to ale přehnat, aby se posádka neotočila.
Sledujte sportovní hosty na vlastní oči! Vysíláme živě každý den na dvou kamerách zde.
Přesto není pilot, který by se nevyboural. „Kdo nepadá, ten se nezlepšuje,“ opakuje známou poučku. A co dělají ostatní členové posádky? Jejich úlohou je především dobře roztlačit bob, protože právě start je v závodě tím rozhodujícím faktorem.
„Zbytek dráhy koukají na podlahu a doufají, že to zvládnu,“ uzavírá.
Související
-
Alpské lyžování je náročný sport. Role rodičů je klíčová, říká trenér Ester Ledecké Tomáš Bank
Jaká je v alpském lyžování role rodičů a trenéra? A jak vypadá budoucnost Ester Ledecké? Odpovídá Tomáš Bank.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.