Zpravodajství z rallye Dakar 2004 lákalo

1. březen 2004
Motožurnál , Motožurnál

Posluchače Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu v lednu nejvíc přitahovalo autentické zpravodajství z rallye Dakar 2004. V internetové anketě Motožurnálu, která zjišťovala, kde čeští příznivci nejčastěji zjišťují čerstvé informace z dakarské rallye, vyplynulo, že 31 procent využívá možností internetu, 32 procent sleduje zpravodajství novin i televize a 37 procent poslouchá Český rozhlas 1 - Radiožurnál.

Potvrdila se tak skutečnost, že posluchači z řad motoristických příznivců touží po co nejaktuálnějších informacích z rallye, které může zajistit jen rádio a internet. Proto ČRo 1 - Radiožurnál už třetí rok po sobě nabízel nejrychlejší informace z legendární vytrvalostní rallye svým zpravodajem přímo z konvoje.

Petr Jansa, redaktor motoristického magazínu Motožurnál, společně s novinářkou Vierkou Kaštanovou absolvovali rallye v takzvaném press caru, tedy ve speciálně upraveném terénním voze přihlášeném mezi dvacet novinářských vozů z celého světa doprovázejících závodní pole. Jejich úkolem bylo shromažďovat postřehy ze soutěže, vysílat do rádií (ČRo 1 - Radiožurnál, ČRo Region - Vysočina), fotografovat a psát pro deník Právo. Vzniklo tak přes dvě stě autentických rozhlasových vstupů, stovky exkluzivních fotografií (Stephane Peterhansel, Jutta Kleinschmidt, Colin McRae a další), reportáže na interentových stránkách motozurnal.centrum.cz a www.izurnal.cz a zajímavé novinové zpravodajství.

Pravidelné vstupy vysílal ČRo 1 - Radiožurnál v Motožurnálu vždy před 14. hodinou, v Odpoledním Radiožurnálu v 16.50 a v podvečer ve Sportžurnálu mezi 19. a 20. hodinou. Každý den v 6.20 hodin navíc nabízel zajímavé cestovatelské postřehy Petra Jansy nazvané "Dakarský deník".

Časté byly i aktuální vstupy do zpráv a ostatního vysílání v případě důležitých aktuálních informací (při problémech českých posádek, při dojezdu prvních posádek do cíle a podobně). ČRo 1 - Radiožurnál byl prvním médiem vůbec, které po sedmém vítězství Stephane Peterhansela natočilo a odvysílalo rozhovor bezprostředně po jeho příjezdu do cíle.

Internetové stránky motozurnal.centrum.cz, které nabízely aktuální informace a fotografie z rallye Dakar 2004, navštívilo v lednu 39 535 lidí, kteří si prohlédli 227 097 stránek, dosavadní rekord v návštěvnosti tak byl překonán o 10 000 lidí.

Press car Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu byl jediným novinářským vozem v konvoji dakarské rallye 2004 z České republiky. Účast novinářského vozu na rallye Dakar 2004 umožnili partneři: Česká pojišťovna, Import Volkswagen Group a Škofin. Děkujeme za jejich pomoc.

autor: jař
Spustit audio