Vyrazili jsme za výrobci kvalitních českých potravin. Jaké problémy je trápí?

TORO Hlavečník zpracovává maso. CHOVSERVIS poskytuje zákazníkům služby od „spermie až po biftek“

TORO Hlavečník je největší divizí společnosti CHOVSERVIS Hradec Králové. V Hlavečníku se zpracovává maso od porážky až po balíčky a masné výrobky. Jedná se o vepřové a hlavně o maso z mladých býků; všechno z českých farem. 

S ředitelem Pavlem Trčkou se teď projdeme celým podnikem - začneme v chladírně, kde visí obrovské kusy hovězího a skončíme před udírnou. Nejdříve ale představíme dva soutěžní výrobky, hovězí brisket a pastrami špek.

TORO Hlavečník, divize společnosti CHOVSERVIS Hradec Králové, je na trhu už 30 let. CHOVSERVIS se zabývá se službami pro zemědělce od plemenářské činnosti v oblasti hovězího dobytka a prasat až po následné zpracováním jejich produktů.

Krédem společnosti je poskytovat zákazníkům komplexní služby od „spermie až po biftek“.

Čtěte také

Masokombinát TORO Hlavečník má na starosti konkrétně maso, jehož cesta začíná porážkou a končí masovými balíčky a masnými výrobky (asi 85 v sortimentu), které putují k zákazníkovi. Jedná se o vepřové maso a o maso z mladých býků.

Maso se dostává k zákazníkům buď zpracované ve výrobcích, nebo v čerstvém stavu; nebo se některé kusy nechávají vyzrát 21 dnů až měsíc suchou cestou. TORO BEEF je pak maso určené přímo na steaky.

Aby bylo dobré jídlo, je důležitá kvalitní surovina

Surovinu poskytují české chovy. „Dobrý kus masa by měl obsahovat i část tuku, protože tuk je nositelem chuti, říká ředitel Pavel Trčka.

Čtěte také

Vepřové bere TORO Hlavečník ze dvou farem, jedna je vlastní a chová plemeno Přeštické černostrakaté a plemeno Landrase; druhá je farma DŽV Rychnov. Veškerá produkce vepřového je tedy výhradně českého původu.

U hovězího už to není tak jednoduché, protože TORO Hlavečník má stanovená přísná kritéria. Zásadní je, aby se jednalo o mladé a dobře vykrmené býky. Spolupracuje proto s více farmami, ale i v tomto případě jsou všechny české.

Ředitel Pavel Trčka nám představil dva soutěžní výrobky - hovězí Brisket a Pastrami špek a vzal nás na prohlídku chladírny, bourárny a výrobny.

Ve firmě TORO Hlavečník vyprodukují zhruba 4 250 tun hovězího masa ročně. Část putuje do velkého obchodního řetězce, část do internetového obchodu s potravinami a pak už jsou to maloobchodní sítě, regionální prodejny, restaurace, školy nebo zdravotnická zařízení. V regionální soutěži má podnik hned dva výrobky. Vítěze se dozvíme na hradeckých dožínkách 17. září.

O hospodaření TORO Hlavečník, divize společnosti CHOVSERVIS Hradec Králové, si můžete poslechnout v našem audioarchivu.

autoři: Jana Kudyvejsová , baj
Spustit audio

Související

Nejnovější zprávy

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka