Konečně je Dakar opravdu těžký, libuje si Macík junior. Kamion Franta měl zatím jedinou poruchu

9. leden 2017

Martin Macík je nejmladším pilotem kamionu na letošní Rallye Dakar. Jeho posádka je před druhou polovinou letošního ročníku na 16. místě, ale chce do nejlepší desítky, i proto před nejnáročnějšími etapami téměř celý kamion vyměnili.

Jeho LIAZka se jmenuje „Franta.“ Během volna v La Paz bivakuje Michal Macík a jeho posádka přímo u obchodního domu. Neustále v blízkosti žije diskotéka. „Fanoušci pořád fandí, furt si nás fotí a diskotéka je v pohodě,“ říká Martin Macík.

Vaše auto je při dni volna úplně rozebrané. Jak ho připravujete na druhou polovinu rallye?

Jediná porucha, kterou jsme měli, byla rozbitá vrtule za chladičem. Opravovali jsme dvě hodiny, ale jinak jsme žádný technický problém neměli, ani na brzdy jsme nesahali.

Kluci se pustili do komplexní revize a výměny všeho. Všechno jde za nové, máme s sebou celý náhradní kamion, takže nenecháváme nic náhodě. To už si nikdo v nejlepší desítce nemůže dovolit.

Letošní Dakar je ve vysokých nadmořských výškách. Bolívie vás přivítala přívalovými dešti. Jedna etapa byla zrušena, další zkrácena. Má cenu tu jezdit?

Konečně je Dakar opravdu těžký. Podle mě to má být nejtěžší soutěž na světě a ne „WRCčko“ jako minulý rok. Bolívie přináší zajímavost a odlišný způsob. Ty deště nikdo nečekal. Bolívie trpěla suchem a najednou přišly takovéhle deště.

Čeká vás maratónská etapa. Pojedete dvě etapy za sebou bez možnosti využít asistenci. Budete měnit taktiku?

Jízda musí odpovídat tomu, co nás čeká. 300 obtížných kilometrů, stejně jako 400 další den. Do toho budeme mít jen dvě náhradní kola, takže si člověk musí dávat pozor, aby neudělal defekt. Nemůžu ani urvat tlumič nebo utrhnout něco na kabině. A když bude auto v pořádku, tak v té další etapě už se může jet „kláda“.

autoři: jař , vman
Spustit audio