„Informační linka pro všechny“. Jak se na práci operátorů tísňové linky projevila epidemie?
V Česku v průměru každou půl minutu vyrazí na pomoc někomu v nouzi sanitka zdravotnické záchranné služby. Takovému výjezdu většinou předchází zavolání na číslo 155. V posledním roce se ale na práci operátorů výrazně projevila epidemie koronaviru. „Operátoři byli zahlceni dotazy, které neměly souvislost se záchrannou službou, volající nevěděli, co se děje a jak se mají chovat,“ objasňuje šéf Asociace zdravotnických služeb Marek Slabý.
Související
-
Aplikace Záchranka nově umí přímý videopřenos z místa nehody. Pomůže to záchranářům i operátorům
Mobilní aplikace Záchranka dostala další vylepšení – kromě zvuku teď umožňuje přenášet také obraz. Záchranáři tak získají lepší přehled, co se na místě nehody děje.
-
Děti bychom mohli očkovat už před prázdninami. Musí pro ně ale být schválená vakcína, říká Dražan
„Můžeme očkovat jen věkové kategorie, pro které jsou schválené očkovací látky. Do budoucna bychom se ale měli snažit proočkovat všechny,“ tvrdí lékař Daniel Dražan.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka